۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

عدم توجه به‌موقع به فساد بی‌اعتمادی مردم را به همراه دارد

عدم توجه به‌موقع به فساد بی‌اعتمادی مردم را به همراه دارد

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: عدم توجه به موقع به موضوع فساد باعث ریشه کردن و تکثیر آن می شود و در آن هنگام ما ملزم به پرداخت هزینه‌های سنگین از جمله از بین رفتن اعتماد مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تودیع معارفه دادستان قزوین که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌مراتب مصادیق بسیاری دارد و اگر چشم ناظر نهادهای مربوطه به‌موقع متوجه موضوع نشود فساد ریشه کرده و تکثیر می‌شود در آن هنگام ما ملزم به پرداخت هزینه‌های سنگین از جمله از بین رفتن اعتماد مردم می‌شویم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امت سازی باید شکل بگیرد و این اقدام باید در مجموعه‌های هرچند کوچک کلید بخورد و در مسجد به مسائل این‌چنینی پرداخته شود و تمام دستگاه‌ها باید با مشارکت یکدیگر در مسیر امت سازی گام بردارند.

وی افزود: خداوند می‌فرمایند اگر فردی برای دنیا و آخرت تلاش کند پاداش آن را به‌زودی دریافت خواهد کرد اما اگر تلاش خود را تنها به امور دنیوی معطوف کند از پاداش ناچیزی برخوردار خواهد شد که البته ریشه بیشتر فسادها در امور دنیوی و در نظر نگرفتن آخرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مطرح کرد: در نظر گرفتن آخرت در کنار امور دنیوی به فرد عزت و استقلال می‌بخشد و زمانی می‌تواند از عصاره وجودی قرآن لذت ببرد که روح کریمانه داشته باشد و اگر چنین نباشد حتی اگر حافظ قرآن هم بشود بازهم قطرات قرآن در روح او نفوذ نمی‌کند.

وی مطرح کرد: گفته شده که نماز را اقامه کنید اگر نماز اقامه شود عدالت اقامه می‌شود و اگر عدالت اقامه شد نماز هم اقامه می‌شود و در ادامه اگر نماز اقامه شدد مساجد آباد می‌شود و اگر در این امورات دچار ضعف شویم بی‌شک زحمات دستگاه قضا دوچندان خواهد شد.

آیت الله عابدینی در پایان گفت: در فضای دغدغه مند دستگاه قضا مسیر روبه رشدی مشاهده می‌شود و ایران اسلامی عضو ارزشمند مقاومت اسلامی است و ما امیدواریم بتوانیم در مسیر عدالت جهانی که نجات جهان اسلام و رسیدن به حکومت منجی عالم بشریت است گام برداریم.

کد خبر 6236171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha